ضرورت عملیاتی کردن محورهای اقتصاد مقاومتی در حوزه پیام
رئیس رسانه ملی بر ضرورت عملیاتی کردن محورهای موضوع اقتصاد مقاومتی در حوزه پیام و نقش رسانه در تحقق آن تاکید کرد.

به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، دکتر محمد سرافراز رئیس رسانهملی در جلسه اخیر شورای معاونان سازمان صدا و سیما با اشاره به نقش اقتصاد مقاومتی در برونرفت جامعه از مشکلات، تصریح کرد: بحث اقتصاد مقاومتی و اینکه رسانهملی چه باید کند که موضوع به اقدام و عمل در سطح جامعه و تمام نهادها و سازمان ها منجر شود، از اهمیت ویژهای برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سومین سالی است که موضوع اقتصاد مقاومتی، را مطرح و برآن تأکید می کنند گفت: زمینههای گفتمانی این شعار در این سالها انجام شده و بنابراین باید از حوزه حرف خارج و به عمل منجر شود.
رئیس رسانه ملی یادآوری کرد: اصل موضوع برای مردم پذیرفته شده است، بنابراین باید تلاش کرد که زمینه عملیاتی شدن موضوع محقق شود.
دکتر سرافراز تصریح کرد: صداوسیما باید در حوزه اقدام و عمل بهطور جدی ورود پیدا کند و در تبیین موضوع و کمک به دولت که بتواند این موضوع را به طور عملیاتی جلو ببرد، همّت مضاعف کند.
رئیس رسانه ملی تاکید کرد: ضرورت دارد تمام حوزههای سازمان درخصوص عملیاتیکردن محورهای اقتصاد مقاومتی، اقدام کنند از جمله اینکه شورای اقتصاد به عنوان شورای فراگیر رسانهملی با برنامهریزی ذیل سرفصلهای اقتصاد مقاومتی، برنامهها و اقدامات حوزههای پیام را به صورت جداول زمانبندی شده و کنداکتور اجرایی، مشخص و نتایج را پیگیری کند.
وی با اشاره به ماموریت حوزههای برنامهساز تصریح کرد: این حوزهها به منظور نهادینهسازی این مهم بین مردم و مسئولان باید با تولید ویژهبرنامههای مناسب، برخی از موضوعات متنوع و متکثر مرتبط با اقتصاد مقاومتی را برجستهسازی کنند.
سرافراز با توجه به ضرورت شکلگیری کمپین رسانهای در موضوع اقتصاد مقاومتی، گفت: رسانه ملی باید بهمنظور ارتقای اثربخشی پیام و ایجاد تحرک در جامعه و با بهرهگیری از تمام ظرفیتها و پتانسیلهای درون و برون سازمانی، برای تشکیل کمپین واحد رسانهای در مباحثی مانند تولید ملی، کالای ایرانی و... اقدام کند.
وی یادآور شد: حوزههای برنامهساز باید به منظور تشویق تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و با بهرهگیری از قالبهای متنوع، جذاب و مخاطبپسند، مانند مسابقات چندمرحلهای، به شاخصهای مرتبط با اقتصاد مقاومتی بپردازند.
رئیس رسانه ملی با اشاره به نقش نخبگان در تحقق موضوع اقتصاد مقاومتی در جامعه تاکید کرد: معرفی تولیدکنندگان و کارآفرینان موفق در شهرها و روستاهای کشور و برجستهسازی شایسته نخبگان در تحقق اقتصاد مقاومتی از دیگر ماموریتهای حوزههای برنامهساز است.
سرافراز، دعوت از کارشناسان خبره و تولید برنامههای گفتوگو محور را با هدف تشریح و تبیین مبانی و مزیتهای اقتصاد اسلامی در تحقق اقتصاد مقاومتی مهم ارزیابی کرد و نقد روشها و نظریات متکی به اقتصاد غربی و تاثیرات سوء آن در اقتصاد کشور را ضروری برشمرد.
وی افزود: حوزههای پیام با تولید برنامههای گفتوگو محور و چالشی، باید قوانین و موانع اقتصاد مقاومتی مانند قوانین میانبر، قاچاق کالا، واردات بیرویه، اشکالات سیستم بانکی و... را نقد و آسیبشناسی کنند و مصادیق تحقق اقتصاد مقاومتی اعم از ایجاد اشتغال پایدار، پیشرفت در فناوری تولید، تقویت تولید داخلی، افزایش بهرهوری، مدیریت مصرف، حمایت همهجانبه از صادرات کالا و... را تبیین کنند.
رئیس رسانه ملی در پایان، پیگیری و مطالبه وعدههای دولتمردان و مسئولان دستگاههای مختلف در خصوص امیدآفرینی در جامعه و تشویق اقدامات عملی و موثر مسئولان را از دیگر وظایف شبکههای رادیویی و تلویزیونی برشمرد.