اهتمام رسانه ملی بر ترویج فرهنگ جهاد و شهادت
رییس رسانه ملی بر اهتمام این رسانه برای ترویج و آشنایی مردم با فرهنگ جهاد و شهادت در سفرهای راهیان نور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ محمد سرافراز در مراسم تقدیر از دست اندرکاران راهیان نور در رسانه ملی با تبریک میلاد مولود کعبه و روز پدر با اشاره به پوشش خوب رسانه ملی در ایام نوروز به موضوع راهیان نور گفت : ایام نوروز بستر مناسبی برای شنیدن و آشنایی بیشتر مردم با خاطرات جنگ و دفاع مقدس همچنین آشنایی با روحیه فداکاری و دلاورمردی رزمندگان و جانبازان و شهدای حماسه آفرین است.
وی افزود: سال گذشته با همکاری وسیع ، دقیق و گسترده میان رسانه ملی و قرارگاه راهیان نور این سفرها با استقبال پرشور مردمی برگزار شد و حداقل نتیجه این تلاشها کاهش سفرهای خارجی و استقبال بازدیدکنندگان از مناطق 8 سال دفاع مقدس بود.
رئیس رسانه ملی گفت: هماهنگی های گسترده ای که برای ایجاد قرارگاه رسانه ای راهیان نور در صدا و سیما انجام شد؛ با همکاری همه معاونت های سازمان صدا و سیما از جمله معاونت فنی بود که بستر امکان پخش زنده را از شبکه های مختلف برقرار کرد.
محمد سرافراز افزود: همه شبکه های اصلی رسانه ملی به نوعی درگیر رویداد بزرگ راهیان نور شدند و هر کدام سهمی را در این زمینه ایفا کردند، برخی در قالب گزارشهای ویژه ابتکارات خوبی ارائه دادند و پیام های خوبی را از زبان بازدید کنندگان این مناطق انتقال دادند.
وی با اشاره به اینکه هدف گذاری ها به مناسبت های مختلف بویژه سفرهای راهیان نور در ایام نوروز می تواند موج خوبی در انتقال مفاهیم ارزشی ایجاد کند گفت: نتایج این پوشش رسانه ای نشان می دهد آن جا که رسانه ملی به صورت هدفمند در صحنه ای مهم وارد شود می تواند موج آفرینی کند؛ مرکز ثقل گفتمان فرهنگ جهاد و شهادت سفرهای راهیان نور است که بسیار ارزشمند است.
رئیس رسانه ملی ادامه داد: در ایام نوروز فرهنگ دید و بازدید از اقوام و زیارت از اماکن متبرکه و دیدار از مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس بسیار ارزشمند بود و صدا و سیما بنا دارد تا به این ارزش بپردازد.
وی ابراز امیدواری کرد: صدا و سیما بتواند از عهده معرفی فرهنگ جهاد و شهادت بعنوان مسئولیتی در کنار دهها مسئولیت داخلی، خارجی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر بیاید.
رئیس ستاد راهیان نور: بازدید بیش از 5 میلیون و 500 هزار نفر از مناطق عملیاتی دفاع مقدس
رئیس ستاد راهیان نور نیز در این نشست گفت: بیش از 80 درصد بازدید کنندگان این مناطق نوجوانان و جوانان بین15 تا 30 سال هستند که این آمار نشان می دهد دفاع مقدس هنوز زنده و پویاست.
وی با اشار به اینکه 50 درصد بازدیدکنندگان برای نخستین بار به این مناطق سفر کرده بودند گفت: برای برپایی این سفر معنوی همه سازمان ها و نهادهای کشوری و لشگری بویژه سپاه و بسیج ایفای نقش می کنند و در این باره نقش رسانه ملی بی بدیل بوده است.
سردار کارگر افزود: اکثر کسانی که به سفر راهیان نور رفته اند در نظر سنجی ها اعلام کردند که از طریق رسانه ملی به این سفر ترغیب شده اند.
رئیس ستاد راهیان نور ادامه داد: از اسفند 94 تا پایان نوروز 95 حدود 750 هزار نفر در قالب کاروان های راهیان نور به این مناطق سفر کرده اند و این استقبال به خوبی از رسانه ملی پوشش داده شده است.
وی با اشاره به اینکه صدا و سیما در بسیاری از ابعاد پوشش فرهنگی راهیان نور پیشگام بوده است گفت: ابتکارات سازمان صدا و سیما در بسیاری از ابعاد الگوست و به عنوان بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و مجموعه راهیان نور از آن بهره بردهایم و همه عزیزان صدا و سیما را حمایت و پشتیبانی می کنیم.
سردار کارگر تاکید کرد: جا دارد که از تلاش های بی وقفه صدا و سیما در تبیین ارزش های انقلاب اسلامی و به ویژه راهیان نور تقدیر و تشکر شود؛ رسانه ملی سازمانی انقلابی و متدین است و توفیقات خوبی داشته است و بهتر است به جای حملات و انتقادهایی که به آن می شود از این سازمان تشکر شود.
رئیس رسانه ملی در پایان از دست اندرکاران برنامه سازی و پخش برنامه های ویژه راهیان نور در ایام نوروز بویژه رادیو بهاران تشکر و قدردانی کرد.
در این مراسم همچنین از رئیس رسانه ملی، معاونت های مختلف صدا و سیما و شبکه های رادیو و تلویزیونی که در تدارک برنامههای راهیان نور ایفای نقش کردند قدردانی شد.
ستاد راهیان نور وظیفه ساماندهی و اعزام هموطنان از سراسر کشور به شهرها و اماکن یادگار دفاع مقدس را بر عهده دارد.