بهروز رسانی ضوابط خدمات پس از فروش پس از ۱۰ سال
مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در تعامل سازنده با تشکل ها، ضوابط خدمات پس از فروش، پس از ۱۰ سال به روزرسانی شد.

به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای حمید محلهایی در سمینار تبیین ضوابط جدید قانون حمایت از مصرفکنندگان و خدمات پس از فروش در محل وزارت صمت افزود: این بهروز رسانیها فقط تغییر دستورالعملها و ضوابط نبود، بلکه اصلاح رویکردها نیز در دستور کار قرار و کمیتههای کاری شکل گرفت.
این مقام مسئول وزارت صمت گفت: سال گذشته و با تغییر ساختار وزارت صمت، موضوع خدمات پس از فروش به دفتر خدمات فنی و مهندسی این وزارتخانه سپرده شد.
محلهایی ابراز امیدواری کرد: این ضوابط بهطور کامل و عادلانه در سراسر کشور دیده شده از این رو باید به مردم اطلاعرسانی شود تا بدانند نسبت به کالاهای بادوامی که خریداری میکنند چه حقوقی دارند؟
مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت، گفت: امروز برخلاف گذشته که کیفیت در انحصار نام نشانهای (برند) خاص بود، کیفیت کالاها چندان متفاوت نیست و آنچه تفاوت ایجاد میکند نحوه ارائه خدمات، پشتیبانی و حمایت از مصرفکننده است؛ در این راستا نام و نشانهای داخلی باید بتوانند با کالاهای خارجی رقابت کنند.
وی با انتقاد از اینکه در بسیاری از کالاها، ارائه خدمات حتی در حد متوسط هم نیست، گفت: ان شاءالله با اجرای این ضوابط، علاوه بر توسعه کمی و کیفی محصولات، شاهد احقاق حقوق مصرفکنندگان نیز باشیم.
محلهایی افزود: خدمات پس از فروش نباید در هزینههای واحدهای تولیدی گنجانده شود، زیرا نوعی سرمایهگذاری است.