پخش زنده
امروز: -
رئیس سازمان صداوسیما وجود فضای رقابتی در تولیدات سازمان را یکی از مزیتهای این نهاد فرهنگی و رسانهای برشمرد و به دانشجویان توصیه کرد باید در سازمان با کارهای قوی رشد کنید نه با صرف عنوان شغلی.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، پیمان جبلی آنتن رسانه ملی را امانت سنگین مردم به برنامه سازان و مدیران صدا و سیما توصیف کرد و گفت: با لایههای مختلف مردم، از روستاهای دورافتاده تا شهرهای بزرگ سروکار داریم که صداوسیما را رسانه فرهنگساز و تمدنساز میدانند و همین امر مسئولیت ما را بسیار سنگین میکند.
وی در جشن دانشآموختگی دانشجویان دانشکده دین و رسانه قم، رسانه ملی را رسانهای فراگیر دانست، از ادامه مسیر تحول باوجود سنگاندازیها و بیاخلاقیها سخن گفت و عنوان کرد: آسیبشناسی برخی چالشها و مسائل موجود سازمان توسط صاحبنظران و متخصصان امر در زمان تدوین سند تحول انجام شد. وی گفت اگرچه ترمیم این آسیبها بهعلت وسعت و گستردگیشان بسیار سخت است، اما عزم سازمان و کارکنان و مدیران و برنامه سازان آن حرکت رو به جلو و برطرف کردن آسیبها است.
وی حرکت سازمان صداوسیما را رو به جلو توصیف کرد و ضمن آنکه دوره تحولی سازمان صداوسیما را دوره مدیریت «بدون تعارف» دانست، گفت: توجه ویژه مخاطبان به آثار تولیدی سازمان صداوسیما مسئولیت ما را سنگین میکند و باید مراقب کیفیت آثار تولیدیمان باشیم.
در ادامه، شهاب اسفندیاری، رئیس دانشگاه صداوسیما هدف از ایجاد این دانشگاه را تربیت نیروهای متخصص و متعهد برای رسانه ملی دانست و گفت: بهترین و مهمترین مسیر برای تأمین نیروی انسانی سازمان و دانشگاه صداوسیماست. در دوره تحولی با حمایت قاطع از دانشگاه صداوسیما و فارغالتحصیلانش مواجهیم.
وی به موضوع بهرهگیری هرچه بیشتر از فرصتهای رسانهای پرداخت و گفت: در تحولات اخیر، نظام سلطه، فضای رسانهای دنیا را با آوارگی غزه پر کرده بود؛ اما مجاهدان فلسطینی در جریان آزادسازی اسرا با یک فعالیت خوب رسانهای این نقشه را نقش بر آب کردند و این موضوع اهمیت کار رسانهای را بهخوبی نشان میدهد.
اکبری، رئیس دانشکده دین و رسانه نیز تأسیس این دانشکده را حرکتی نو در فضای رسانهای کشور عنوان کرد و گفت: در سایه انقلاب اسلامی، نهاد رسانه ملی توانست دانشکده دین و رسانه را ایجاد کند تا در فضای رسانهای و نشر معارف اسلامی اثرگذار باشد. سازمان صداوسیما یک نهاد رسانهای حرفهای است و نیاز دارد نیروهای حرفهای موردنیازش را خودش پرورش دهد.