• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۸۱۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۷:۵۴
خراسان رضوی » اجتماعی

اولویتی برای قطعی برق منازل در سرخس نداریم

صرفه‌ جویی باید از ادارات و نهاد‌های دولتی و مکان‌های عمومی آغاز شود.

اولویتی برای قطعی برق منازل در سرخس نداریم
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرماندار سرخس در نشست مدیریت مصرف انرژی با هدف بررسی راهکار‌های بهینه‌سازی مصرف برق و تبیین ضواط مرتبط گفت: آگاه‌سازی شهروندان باید از متن جامعه و به‌صورت میدانی آغاز شود ما در برنامه‌های شبانه و دیدار‌های مردمی، ضرورت مدیریت مصرف را تبیین می‌کنیم تا بتوانیم در برابر کاستی‌های انرژی که بخشی از آن متأثر از شرایط منطقه‌ای است، ایستادگی کنیم.

مجید بیکی در امسال ما قصدی برای قطعی برق منازل مسکونی نداریم افزود: تحقق این امر مشروط به همراهی مردم در صرفه‌جویی است. اما پیش از مردم، این ادارات، مساجد و واحد‌های صنفی هستند که باید پیشگام باشند تا فرهنگ‌سازی به‌درستی شکل بگیرد؛ چرا که خاموش کردن حتی یک کولر اضافی می‌تواند تأثیر بسزایی در پایداری شبکه داشته باشد.

وی ادامه داد: با هرگونه بی‌نظمی و اتلاف انرژی در بخش‌های دولتی برخورد جدی خواهد شد همچنین راهکار‌هایی نظیر کاهش ساعت کاری واحد‌های صنفی در ساعات پیک ظهرگاهی، استفاده بهینه از سرمایش در مساجد و تجمیع اتاق‌های کارکنان در ادارات برای ماه‌های پیش رو، در دستور کار قرار دارد.

احمد احمدی، رئیس اداره برق شهرستان سرخس نیز با هشدار نسبت به مصرف بی‌رویه انرژی گفت: اگر همراهی لازم از سوی مشترکین صورت نگیرد، شاهد صدور قبوض با مبالغ بسیار بالا و حتی سنگین‌تر از سال گذشته خواهیم بود.

وی همراهی مردم و مسئولان را دو بازوی توانمند برای عبور از بحران انرژی دانست و افزود: در حالی که از مردم درخواست صرفه‌جویی داریم، خود نیز متعهد به احیا و تقویت زیرساخت‌ها هستیم تا از بروز هرگونه قطعی ناخواسته جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به موفقیت‌های طرح مهتاب در کاهش مصرف انرژی، خاطرنشان کرد: تعویض ۹ هزار کنتور در دستور کار قرار دارد که تاکنون با تلاش شبانه‌روزی کارکنان این اداره، بیش از ۲۵۰۰ کنتور تعویض و جابه‌جا شده است.

احمدی ضمن دعوت از رسانه‌های شهرستان برای جلب مشارکت عمومی و آگاه‌سازی شهروندان، بر نقش کلیدی رسانه در مدیریت مصرف انرژی تأکید کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
پیشرفت مناسب طرح ملی جی نف در شهر‌ها و روستاه‌های سمیرم
گرامیداشت شهدای والامقام «پد خندق» در سرفاریاب
ساماندهی مزار ۲۲۷ شهید جنگ رمضان در شهرستان‌های استان تهران
ثبت تورم اجاره در خرداد ۱۴۰۵ پایین‌تر از نرخ تورم عمومی
زمین لرزه در کابل و شماری از ولایات افغانستان
طلاب و روحانیان، همنوا با عزاداران حسینی مسجد اعظم اردبیل
برداشت خوشه‌های طلایی گندم در بشرویه
حال و هوای محرم در اجتماعات شبانه مردم کردستان
مهر تأیید ۱۰۵ نشان ملی و بین المللی بر صنایع دستی لرستان
کلیمانجارو تانزانیا، شاهد تجلی عشق و وفاداری به نهضت حسینی بود
نشست پاسخگویی به دغدغه‌های مردمی
افزایش غلظت گردوخاک در اصفهان
شبکه نسیم با یک رئالیتی‌شوی تازه به استقبال مخاطبان می‌رود
مشخص شدن دستیاران نناد در تیم ملی هندبال مردان ایران
اجتماع شبانه همدلی مردم چهارمحال و بختیاری
تشکیل کمیته‌های ۱۴ گانه ستاد شهرضا گرامیداشت ایام تشییع رهبر شهید
پنهان‌کاری به سبک اروپا
پیش بینی برداشت ۷۰۰۰ تن هندوانه از اراضی خواف
توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در بردسکن
«گل بی‌گاه»، «خانه‌ای که ایستاد» و «غول جوجه‌تیغی» از امروز روی آنتن رادیو نمایش
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم
پخش مسابقه تیم ملی ایران و مصر از شبکه سه سیما 
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد
آغاز به کار ادارات استان فردا شنبه از ۹ صبح
سقف اجاره‌بها در مشهد تعیین شد
قرارگاه خاتم الانبیاء: آمریکا اسرائیل را کنترل نکند پاسخ می‌دهیم
تاخیر دوساعته آغاز بکار ادارات فردا بخاطر بازی فوتبال ایران در جام جهانی
امشب، آغاز پخش فصل سوم «آقای قاضی» از شبکه دو سیما
تاخیر شروع به کار ادارات خوزستان در روز شنبه ۶ تیر
شهادت ۲ نفر در حمله ضد انقلاب به ایست بازرسی بانه
جریمه میلیاردی فروشنده کیف و کفش قاچاق در رشت
تقویم روز و اوقات شرعی ۵ تیر ۱۴۰۵
اعطای وام ۷۵ میلیون تومانی به ۲۲ هزار بازنشسته کشوری در فارس
شنیده‌شدن صدای انفجار در سیریک و قشم
تعویق ۲ ساعته آغاز به کار ادارات مازندران، فردا
با متخلفان آزمون سمپاد برخورد شود  (۶ نظر)
اختلال همه بانک‌ها تا پایان امشب رفع می‌شود  (۳ نظر)
یادگیری رایگان هنرهای سنتی؛ ثبت‌نام دوره‌های تابستانی در شیراز آغاز شد  (۲ نظر)
سقف اجاره‌بها در مشهد تعیین شد  (۲ نظر)
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم  (۱ نظر)
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد  (۱ نظر)
قرارگاه خاتم الانبیاء: آمریکا اسرائیل را کنترل نکند پاسخ می‌دهیم  (۱ نظر)
ورود کاروان نظامی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه  (۱ نظر)
واکنش قاطع قالیباف به دروغ الزام واردات محصولات آمریکایی  (۱ نظر)
سنای آمریکا به پایان جنگ با ایران رأی داد  (۱ نظر)
روز تاسوعا در کربلا چه گذشت؟  (۱ نظر)
مجوز‌های بی‌ضابطه صنفی، علت ترافیک تبریز  (۱ نظر)
ایران برای گسترش همکاری‌ها با هند آماده است  (۱ نظر)
اعتراف دوباره مارک روته به حمایت ناتو از تجاوز آمریکا به ایران  (۱ نظر)
ایتالیا و رومانی در تجاوز به ایران مسئولیت بین‌المللی دارند  (۱ نظر)