پخش زنده
امروز: -
نخست وزیر ژاپن اعلام کرد توکیو به دنبال کاهش حضور نظامی آمریکا در جزیره اوکیناوا است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ سانائه تاکایچی گفت: برای سازماندهی، ادغام و کاهش تأسیسات و مناطق حضور نیروهای آمریکایی در اوکیناوا اقدام خواهیم کرد.
آمریکا پس از جنگ جهانی دوم در جزیره اوکیناوا ژاپن حضور دارد و حدود ۵۰ هزار نیرو در این جزیره مستقر هستند. مردم ژاپن بارها به این حضور نظامی اعتراض کرده و خواستار خروج واشنگتن از این جزیره هستند.