اخبار «تشدید مبارزه با قاچاق پوشاک از هفته آینده» را در خبر ۱۴ شبکه ۱ پیگیر باشید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۰۶- ۰۹:۲۲

دستگاه قضا، پیگیر تسهیل و تسریع تعهدات دستگاههای اجرایی و شرکتها در قبال مردم

رئیس قوه قضائیه بر عملی شدن تعهدات دستگاههای اداری، دولتی، عمومی و خصوصی به مردم تاکید کرد.
آقای رئیسی در پایان سفر به خراسان شمالی،گفت: شرکتها، بانکها و دستگاههای مختلف، باید در اتمام و به نتیجه رساندن پروژه های نیمه کاره ی ویژه مسکن سرعت دهند.
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی 800 میلیارد ریال اعتبار نیز برای کمک به رفع مشکلات دستگاهای قضایی استان اختصاص داد تا کارِ مردم تسهیل شود.

 تشدید مبارزه با قاچاق پوشاک از هفته آینده

برخورد با عرضه نمانام های خارجیِ پوشاک قاچاق، تشدید می شود. 
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: پس از وقفه ای که در دوران کرونا از آذر پارسال تا آذر امسال رخ داد ، طرح مبارزه با نمانامها یا برندهای پوشاک خارجی از هفته آینده تشدید خواهد شد.
 
محمدرضا دهقانی نیا گفت با تشدید مبارزه با قاچاق نمانامهای پوشاک خارجی در گذشته ، بسیاری از نمانامهای ایرانی فرصت افزایش تولید یافتندو قاچاق پوشاک با حدود 800 میلیون دلار کاهش به یک و هشت دهم میلیارد رسید. 
 
 

وزیر صمت: قیمت گذاری اجباریِ کالاهای تولیدی، با یارانه و امتیاز دولتی/ با فعالیت سه نوبتِ کارخانه ها و افزایش تولید، قیمت ها، واقعی می شود

 
وزیر صمت می گوید: به هر کالایی که یارانه، یا امتیازی داده شود قیمت گذاری اش هم اجباری می شود. بگفته آقای رزم حسینی: عموم تولیدکنندگان بر اساس هزینه ی تمام شده، محصولات تولیدی خود را قیمت می گذارند، اما موظفند: با تعیین شبکه توزیع، محصول تولیدی را با کمترین واسطه و قیمت، به دست مصرف کنندگان برسانند.

فعالیت مرز ایران و عراق / تردد مسافر بین ایران و عراق ممنوع است

مرز ایران و عراق، فقط به روی محموله های تجاری باز است.
سخنگوی گمرک: براساس تصمیم هیئت وزیران عراق به دلیل بروز موج جدید شیوع کرونای انگلیسی، تردد مسافر به این کشور، به مدت دو هفته ممنوع است، ولی تردد محموله های تجاری، شامل این محدودیت نیست.
 
بنابر آمار آقای لطیفی، عراق با خرید 20 میلیون و 828 هزار تن کالا به ارزش پنج میلیارد و 921 میلیون دلار، بعد از چین، دومین مقصد کالاهای صادراتی ایران در 9 ماهه ی امسال بوده است. 

استفاده بهینه از داشته ها و پشتکار، مهمترین راهِ توفیق در کسب و کار

در حرفه ای شو این هفته، خانم چخماقی ما را با کارآفرینی آشنا می کند که با استفاده از دانش و خلاقیت،​ از چوب های به ظاهر بی ارزش و دور ریختنی، آثار هنری و قیمتی تولید می کند.

آمار کرونا در کشور ؛ ۵ دی

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد از ظهر دیروز تا امروز 6 هزار و 21 بیمار جدید کرونایی در کشور ، شناسایی شدند. در همین مدت 132 نفر از بیماران کرونایی هم فوت کردند. 5 هزار و 345 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضع شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

پویش مسیر تندرستی در این روزهای کرونایی

پویش مسیر تندرستی در این روزهای کرونایی، به کمک خانواده و کودکان آمده است.
مواظب قلب تان باشید تا در اضطراب های اضافه کرونایی، نشکند. یک متخصص قلب و عروق می گوید: مطالعات نشان داده که درگیری قلبی ناشی از استرس (یا به اصلاح قلب شکسته) در همه گیری کرونا، در مقایسه با پیش از آن، چهار برابر افزایش پیدا کرده است.
 
استرس ها و اضطراب هایی که، با ورزش کردن و فعال بودن و تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش می یابد، و موجب سلامتی و تسکین جسم و روان می شود. 

ثبت بالاترین فوتیهای روزانه کرونا در جهان در امریکا، مکزیک، برزیل، انگلیس و آلمان

کشورها تدابیر ضد کرونایی در برابر ورود ویروس انگلیسی را افزایش می دهند
در انگلیس پس از شناسایی دو نوع ویروس جدید کرونا، تعداد مبتلایان، همچنان درحال افزایش است. در 24 ساعت گذشته حدود چهل هزار نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شدند و حدود 600 نفر هم فوت کردند.
 
اوضاعی که با بسته شدن مرزهای دیگر کشورها به روی انگلیس و صف های بزرگ کامیونهایی که حامل کالاها و مواد ضروری هستند، بدتر شده است.
 
ویروس انگلیسی به کشورهای مختلف اروپایی از جمله ایتالیا، دانمارک، هلند، استرالیا و جبل الطارق هم سرایت کرده. این ویروس با مسافرت زنی از انگلیس برای دیدار اقوامش، به آلمان هم وارد شد.
 
در آلمان در 24 ساعت گذشته، حدود 555 نفر بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند. یونان هم که پیشتر اعلام کرده بود: مسافران انگلیسی را هفت روز، قرنطینه می کند، این مدت را به 10 روز افزایش داده. در اروپا در 24 ساعت اخیر حدود پنج هزار نفر بر اثر کرونا جان باختند.
 
با وجود تبلیغات رسانه های غربی خطاب به کشورهای دیگر برای خرید و تزریق واکسن های آمریکایی، عوارض منفی و همچنین اثربخشیِ این واکسن ها، بخشی از مردم را در این کشورها، به تردید انداخته است. 
 
در 24 ساعت گذشته حدود 12 هزار کرونایی در جهان، فوت کردند.
 
آمریکا با 2 هزار و 835، مکزیک با 816 و برزیل با 768 تن بیشترین فوتی ها را در جهان به نام خود ثبت کرده اند. شبکه سی ان ان از رکوردزنی کرونا در ایالت کالیفرنیا خبرداده و اعلام کرده:کالیفرنیا نخستین ایالت آمریکاست که شمار مبتلایان به آن از دو میلیون نفر فراتر رفته است.
 
سی ان ان همچنین با اشاره به تشدید شیوع کرونا در امریکا اعلام کرده: شمار بزرگسالان امریکایی که غذای کافی برای خوردن ندارند به بیش از بیست و هفت میلیون نفر رسیده است.
 
بر اساس این گزارش، بیش از پنجاه میلیون امریکایی برای امرار معاش و تامین غذای روزانه، با مشکل مواجه هستند. وضع سوء تغذیه کودکان هم با اوضاع کرونایی، بدتر شده است.

سفیدپوشی ایران / بارش برف و باران

شکرگزاری کشاورزان تا دست به کار شدن نیروهای راهداری در نخستین بارش های برفی زمستانی
نخستین بارش های برفی زمستانی، از شکرگذاری های کشاورزان تا دست به کار شدن نیروهای راهداری. با شدت گرفتن بارش ها، بیشتر استانهای ایران سفیدپوش شده اند.
 
قزوین با نفوذ سامانه هوای سرد و بارشی، آسمان استانهای شمالی مازندران و گیلان هم ابری همراه با بارش باران و وزش باد گاهی خیلی شدید، در کوهستان و دامنه ها با بارش برف در برخی مناطق شدید پیش بینی شده است. رییس پلیس راه مازندران از بارش برف و لغزندگی تقریبا در همه جاده ها استان خبر داد.
 
بطوریکه محور سوادکوه به دلیل شدت بارش برف و بوران بسته شده. ارتفاع برف در بیشتر مناطق کوهستانی گیلان هم به 60 سانتی متر و در برخی مناطق جلگه ای به 15 سانتی متر رسیده است. 
 
با ادامه بارش‌ها ، جاده‌های استان خراسان رضوی هم تحت تاثیر برف و کولاک یا باران و مه گرفتگی قرار گرفته است. 

رقابت بلدرچین با مرغ /زنجیره تولید بلدرچین

بلدرچین پرنده ای سودآور و زودبازده برای پرورش دهنده ، و گوشتی با ارزش غذایی بالا برای مصرف کننده. بیشتر مراکز پرورش بلدرچین، کار خود را از حجم کم شروع کرده اند. گوشت بلدرچین ایرانی اکنون مشتریان خارجی هم دارد. 

ناوگان حمل و نقل عمومی / تولید اتوبوس با موتور ساخت داخل

تپش قلب اتوبوسها با موتور داخلی. رئیس هیئت مدیره ایران خودرو دیزل، از تولید اتوبوس های ناوگان حمل و نقل عمومی با موتور ساختِ داخل، خبر میدهد.
آقای محمدی، کیفیت قوای محرکه اتوبوس های ساخت داخل را مشابه بهترین نمونه های خارجی آن عنوان می کند و می گوید:​ بدنه و تزئینات اتوبوس های ساخت این مجموعه نیز، قابل رقابت با مدل های وارداتی و قیمت آنهم 30 درصد پایین تر است.
رئیس هیئت مدیره ایران خودرو دیزل:​ با زیرساخت ها و ظرفیت های موجود، علاوه بر تامین نیاز داخل، امکان صادرات به بازارهای آسیای میانه، افغانستان و عراق نیز وجود دارد. 

کنترل از راه دور، از موثرترین راهها برای مقابله با کم آبی

مدیریت هوشمند با استفاده از فناوریهای نو و کنترل از راه دور، از موثرترین راهها برای مقابله با کم آبی است.
بسیاری از شرکتهای ایرانی هستند که روزی، نمایندگی شرکتهای خارجی را در داخل داشتند اما امروز خود، سازنده همان دستگاه های مهم و حساس، تبدیل شده و با دستیابی به فناوری و دست زدن به ابتکارات بدیع، تامین کننده ی مطمئن، و حتی صادرکننده شده اند. مدیران و کارکنان این شرکتها جوانانی هستند که با کسب علم، راهها را زودتر و سریع تر طی کرده اند.

عراقی ها در تدارک برپایی مراسم با شکوه سالگرد سرداران شهید مقاومت

در آستانه نخستین سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس، علاوه بر نهادهای رسمی و دولتی در عراق، گروههای مختلف مردمی نیز برای قدردانی از این شهدا آماده شده اند.
خیابانها در شهرهای مختلف عراق، به تصاویر بزرگی از این شهدا مزین شده اند و در شهرهای مختلف، مراسم بزرگداشت در حال برگزاریست. گروههای رسانه های عراقی نیز با ساخت و پخش مستندها و نماهنگ ها، یاد فرماندها شهید را گرامی می دارند . 

ادامه اعتراض ها به عفو جنایتکاران جنگی در عراق

روز گذشته ترامپ فهرستی از عفو شدگان امریکایی را منتشر کرد که نام چهار مامور سابق امنیتی ،که به جرم قتل غیرنظامیان عراقی در بغداد, در سال 2007 میلادی محکوم شده بودند هم قرار دارد.
 
این موضوع موجی از خشم و نفرت را بین مردم عراق در پی داشت. پلیس عراقی به عنوان شاهد عینی و کسی که در قتل عام بغداد بدست پیمانکاران شرکت امنیتی بلک واتر در آن سال ، زخمی شده بود، می گوید: ترامپ حقی برای بستن پرونده ندارد. 
 
کاروان تا بُن دندان مسلح بلک واتر، در سال 2007 بی دلیل و با استفاده از تک تیرانداز، تیربار و خمپاره انداز به غیرنظامیان عراقی یورش برد و شماری را شهید کرد.
عفو این جایتکاران درست زمانی اتفاق می افتد که احزاب و گروه های عراقی به شکلی روزافزون بر خروج کامل نظامیان آمریکایی از کشورشان تاکید می کنند. 

اعتراض به قتل بی گناه در  امریکا

مردم اوهایو در پی کشته شدن یک مرد سیاهپوستِ دیگر به دست پلیس، تجمع اعتراضی برگزار کردند. معترضانِ جنبشِ «جان سیاهپوستان مهم است» با سر دادن شعار و حمل پلاکارد، اجرای عدالت را خواستار شدند.
 
تصاویر ضبط شده دوربین نشان میدهد: پلیس در چند ثانیه، پس از مواجه شدن با مرد سیاه پوست که گوشی تلفن در دستش بوده، به او شلیک می کند واو رامی کشد. غیرسفیدپوستان با وجودِ جمعیت کمتر، بیشترین قربانیان تیراندازی های پلیس را در آمریکا تشکیل میدهند.  

تجاوز رژیم صهیونیستی / دفع حمله توسط پدافند هوایی سوریه

پدافند هوایی سوریه، بامداد جمعه، حمله موشکی رژیم صهیونیستی به منطقه مصیاف در حومه حماه را دفع کرد. براساس اعلام منابع نظامی: جنگنده های رژیم صهیونیستی با تجاوز به حریم هوایی لبنان و شهر طرابلس، از آنجا موشکها را به سمت مرکز پژوهش های علمی وزارت دفاع سوریه در مصیاف، شلیک کردند که بیشتر راکت ها، در هوا، هدف پدافند هوایی سوریه قرار گرفت.
 
نظامیان رژیم صهیونیستی دو حمله نمایشی هم برای فریب در جولان انجام دادند. براساس آمارها، رژیم صهیونیستی به تنهایی، سه برابرِ تمامی کشورهای جهان در یکسال گذشته، به علت اشغالگری و تجاوزگری، در سازمان ملل محکوم شده است. 

صدور کارت های ملی هوشمند به کجا رسید؟

ثبت احوال می گوید: کسانیکه برای دریافت کارت ملی اقدام کرده اند ولی نگرفته اند به زودی کارت شان صادر می شود. از ثبتِ نخستین سند هویتی به اسم یک ایرانی، صدو دو سال می گذرد.

فراهم شدن زمینه آزادی دو هزار و 200 زندانی

حدود 50 میلیارد تومان برای آزادسازی و حمایت از خانواده های زندانیان واجد شرایط اختصاص یافت.
با اجرای دو تفاهمنامه ی منعقد شده بین سازمان زندانها، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و ستاد دیه کشور، زمینه آزادی زندانیانِ با شرایطی خاص تا بدهی ۱۰۰ میلیون ‌تومان فراهم، و مقرر شد: ۵۱ میلیارد تومان برای آزادسازی و حمایت از خانواده های زندانیانِ واجد شرایط به صورت نقد و تسهیلات، در اختیار ستاد دیه قرارگیرد. 

دیدار سخنگوی دولت با خانواده های ارامنه

سخنگوی دولت به مناسبت میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) ، به دیدار گروهی از ارامنه ساکن تهران رفت.
اقای ربیعی با بیان اینکه همه مراکز خیریه و آسایشگاه‌های سالمندان مسیحی، از طریق سازمان بهزیستی یارانه و خدمات دریافت می‌کنند گفت ارائه کمک های لازم به مراکز هموطنان ارامنه، بیشتر می‌شود.

بارور سازی زمینهایی که به نظر، عقیم می آمدند

حکایت کشت بر روی زمین هایی که ظاهرا دخل و خرجشان به هم نمی خورد، اما یک کشاورز خوش ذوق، دخل و خرج آنها رو با هم هماهنگ کرد.
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha