مشکلات اقتصادیِ ناشی از کرونا را در اخبار ۲۱ شبکه یک مشاهده کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۰۶- ۰۹:۳۰

برف و باران و کولاک در بیشتر استانها

در پی بارش و ریزش بهمن در برخی کوهستانها رفت و آمدِ در جاده های نواحی برفگیر مختل شده است.
بیشتر استانهای ایران، سفیدپوش شده. نخستین بارش های برفی زمستانی، هرچند نیروهای راهداری و پلیس را، برای کمک به تردد ایمن خودروها به خط کرده است یا در کوهستانها، حوادثی را باعث شده، اما برکاتش را، در پر آب شدن سدها نشان میدهد

کمترین میزان فوتیهای کرونا در حدود یکصدِ روز اخیر

کمترین میزان فوتیهای کرونا در حدود یکصدِ روز اخیر، در کشور، ثبت شد.
آمار فوتی های کرونایی که از اوایل مهر، صعودی شده و در اوایل آذر، از 480 نیز گذشته بود، در پی رعایتها و اِعمال محدودیتها ، سیر نزولی گرفته و امروز به کمترین عدد، یعنی 132 رسید.
 
این آمار در مقایسه با آمار ماه اردیبهشت که به 34 نفر هم کاهش یافته بود، آمار بالایی است اما در مقایسه با ماه گذشته ، امار امیدوارکننده ای است که می توان با اجرای شیوه نامه های بهداشتیِ ضد کرونایی، نمودار را نزولی کرد. محدودیت ها ازجمله منع تردد خودروها از ساعت 21 تا 4 صبح در بسیاری از شهرهای کشور ادامه دارد .

وزیر صمت: قیمت گذاری اجباری کالاها

وزیر صمت می گوید: به هر کالایی که یارانه یا امتیازی داده شود، قیمت گذاری اش هم، اجباری می شود.
بگفته آقای رزم حسینی: عُموم تولیدکنندگان، بر اساس هزینه ی تمام شده، محصولات تولیدی خود را قیمت می گذارند، اما موظفند: با تعیین شبکه توزیع، محصول تولیدی را، با کمترین واسطه و قیمت، به دست مصرف کنندگان برسانند.
 
معاون وزیر هم، در بیستمین نمایشگاه لوازم خانگی که با رعایت دستورالعمل های ضد کرونایی و بدون بازدیدکنندهء مردمی آغاز به کار کرده، آمار داده که لوازم خانگی تا پایان سال، رشد بیش از 30 درصدی خواهد داشت.
 
بگفته آقای صادقی نیارکی، در هشت ماههء امسال، در تولید یخچال فریزر، ۲۸ درصد، تولید تلویزیون، ۴۰ درصد و تولید ماشین لباسشویی، ۵۸ درصد رشد به ثبت رسید.

گاز و آب ، برق کم مصرفها، رایگان می شود

همانند گاز و آب ، برق کم مصرفها هم، که عمدتا از افراد مستضعف جامعه هستند، رایگان می شود. طرحی که اجرای آن، هم به کاهش مصرف برق کمک می کند و هم، موجب ایجاد عدالت در پرداخت یارانهء انرژی می شود و در طولانی مدت، به صنعت برق کشور کمک شایانی میکند.
تخفیف صددردصدی برق و​ آب و گاز، برای قشر های کم درآمد و کم مصرف جامعه ، از تاکیدات رهبر معظم انقلاب به سران قوا بود.
 

آمادگی برای برگزاری سالگرد شهادت سرداران رشید جبهه مقاومت، حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس 

مردم در کشورهای مختلف منطقه، برای بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت سرداران رشید جبهه مقاومت، حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یارانشان، آماده شده اند.
 
جبهه ای به وسعت ایران و عراق، تا لبنان و فلسطین و یمن، که در مبارزه با دشمنان اسلام و ملتهای منطقه، اعم از امریکا و رژیم صهیونیستی و تروریستهای تکفیری، هدفی مشترک دارند. حاج قاسم و ابومهدی، جان مبارکشان را ، در همین راه گذاشتند تا بدست شقی ترینِ عالَم ، ترور شدند و به شهادت رسیدند.
 
حالا آن خونهای به ناحق ریخته شده، جوششی در قلوب ملتها به وجود آورده است.

بازگشت قصه ظهر جمعه/ رادیو ایران

قصه ظهر جمعه، بازهم روایت می شود. 
این برنامهء پرمخاطب و خاطره انگیز، یکی از برنامه های شاخص رادیو ایران است و سال ها، ظهر جمعه، ساعت 13 و سی دقیقه، به نقل قصه ای منتخب، میپرداخت. دوره جدید این برنامه ،​پس از چند سال توقف ، با روایتگری رضا خضرایی، گوینده پیشکسوت رادیو، دوباره از سرگرفته شده و از رادیو ایران پخش می شود. 

خودباوری صنعتی

صنعتکاران کشورمان، با اعتماد به نفسی بیشتر، به سراغ رفع نیازهای صنعتی کشور می روند. مهندسان ایرانی با کاربردی کردن دانش، هم محصول تولید می کنند و هم خط تولید می سازند. 
 

کرونای انگلیسی و  تاثیر آن بر صنعت گردشگری

آمار مبتلایان کرونا در انگلیس، همزمان با اعلام شناساییِ دو نوع ویروس جدید کرونا ، همچنان روند صعودی دارد. در 24 ساعت گذشته، انگلیس با ثبت حدود 40 هزار مبتلا ،​ بیشترین شمار کروناییها را در اروپا ثبت کرد. 574 تَن هم فوت کردند . حدود نیمی از مبتلایانِ جدید در انگلیس، به نوع جدید کرونا مبتلا شده اند. 
 
در اروپا در24 ساعت گذشته، در روسیه 635 تَن، آلمان 554 و ایتالیا 505 تن فوت کردند. خبرگزاری فرانسه ، شمار کل مبتلایان را در اروپا 25 میلیون نفر اعلام کرده .
 
این رقم، درحالی اعلام شده که اکثر کشورهای اروپایی، ​در تعطیلات پایان سال میلادی، مقررات قرنطینه سختی را به اجرا گذاشته اند. در ایتالیا حدود 60 میلیون نفر، به مدت دو هفته، به قرنطینه سراسری رفته اند.
 
در یونان هم دولت، مقررات منع رفت و آمد را از ساعت 10 شب تا پنج صبح در تعطیلات کریسمس و سال نوی میلادی وضع کرده. در ترکیه، همه امتحانات حضوری دانش آموزانِ دوره های ابتدایی و راهنمایی لغو شده . از جمهوری آذربایجان هم، خبر می رسد کرونا بیشترین تاثیر منفی را بر صنعت گردشگری داشته . 
 

مبتلایان به کرونا در جهان، از 80 میلیون نفر گذشتند / مشکلات اقتصادیِ ناشی از کرونا در اروپا و امریکا

شمار جانباختگان هم، به یک میلیون و 754 هزار نفر رسید .
در 24 ساعت گذشته، حدود 12 هزار کرونایی جان خود را از دست دادند. همچنان دو قاره امریکا و اروپا، مناطق اصلی شیوع کرونا در جهان هستند .
 
در قاره امریکا در24 ساعت گذشته، بیش از پنج هزار تَن فوت کردند. امریکا با حدود 2850 فوتی در 24 ساعت، در جهان اول بود. پس از امریکا، مکزیک با 816 و برزیل با 798 تن قرار دارند.
 
در امریکا با افزایش تعداد مبتلایان و افزایش سفرهای آخر سال میلادی، شمار بستری ها در بیمارستانها هم، رِکورد زد. شبکه سی ان ان ، شمار بستریها را حدود 120 هزار نفر اعلام کرد .
 
سی ان ان همچنین، با اشاره به مشکلات اقتصادیِ ناشی از کرونا اعلام کرده: شمار بزرگسالان امریکایی که غذای کافی برای خوردن ندارند، به بیش از بیست وهفت میلیون نفر رسیده است و بیش از پنجاه میلیون امریکایی برای امرار معاش و تامین غذای روزانه، با مشکل مواجه هستند.

انفجار خودرو در آمریکا سه زخمی برجا گذاشت

انفجار یک خودروی پارک شده در مرکز شهر نشویل در ایالت تنسیِ آمریکا، دستکم سه زخمی داشته است.
این انفجار ، باعث ویرانی و لرزش ساختمان ها در محل حادثه و مناطق اطراف شد.
 
مسئولان پلیس شهر نشویل در نشست خبری اعلام کردند: این حادثه غافلگیر کننده بود و به نظر می رسد یک بمب در مکان حاثه منفجر شده است.
 
به گفته پلیس، یکی از نیروهای پلیس به خودرو منفجر شده، مشکوک شد و از نیروهای خنثی سازی بمب خواست خود را به محل حادثه برسانند.
 
یک شاهد عینی هم گفته، لحظاتی قبل از انفجار، صدای تیراندازی شنیده شده. گزارش های اولیه حاکی است چند خودرو مشکوک دیگر در محل حادثه حضور داشته اند. مقامات محلی، منطقه اطراف حادثه را تخلیه کردند و از اهالی منطقه خواستند منازل خود را تخلیه کنند. کاخ سفید هم اعلام کرده: ترامپ، در جریان انفجار نشویل قرار گرفت. 

گزارش حرفه ای شو با کارآفرین موفق 

با دانش و خلاقیت، میتوان از نردبان موفقیت بالا رفت و از به ظاهر کم ارزشها، تولیدات ارزشمند پدید آورد؛ همانند کارآفرین موفق حرفه ای شوی این هفته که گزارش این هفته به وی اختصاص دارد.

سوء استفاده قاچاقچیان گذرنامه را برای واردات و ثبت شناسه موبایل

انجمن واردکنندگان موبایل، اعلام کرده است، خلأهای قانونی در شیوه جدید ثبت شناسه تلفن همراه مسافری، سوء استفاده قاچاقچیان گذرنامه را برای واردات و ثبت شناسه موبایل زیاد کرده است.
 
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز می گوید برای جلوگیری از این سوء استفاده ها ، از ابتدای این ماه قانون جدیدی را اجرا کرده ایم.

رونق گرفتن دامپروری / ثمرات اشتغال‌زاییِ بنیاد برکت در سیستان وبلوچستان

بعد از اجرای طرحی موسوم به "ایجاد هزار طرح اشتغال‌زاییِ بنیاد برکت در استان سیستان وبلوچستان"، اکنون ثمرات این طرح، نمایان می شود.
 
بنیاد برکت، پارسال در طرحی مبتنی بر الگوی مردم‌محور در ۵ شهرستان و ۲۰۰ روستای این استان، به هر خانوار شناسایی شده ، در دو مرحله و در هر مرحله، چهار رأس گوساله، واگذار و پس از پایان دوره‌ی ۶ ماهه‌ی پرواربندی، از آن‌ها خریداری کرد. در تمام این مراحل، بنیاد برکت فقط، نقش تسهیل‌گر را دارد و همه‌ی امور ​، به دست بخش خصوصی انجام می‌شود. 

حادثه برای یک کشتی تجاری در دریای سرخ

یک سخنگوی وابسته به سعودی، از انفجار یک کشتی در جنوب دریای سرخ خبر داد . وی یمنی ها را، به کاشت مینِ دریایی ، متهم کرده و گفته، بر اثر انفجار مین، آسیب مختصری به کشتی وارد آمده، ولی تلفات جانی نداشته است.

واکنشها به توافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ، 24 ساعت بعد از جدایی

به گفته کارشناسان، با این جدایی، انگلیس، دیگر از نظر سیاسی و اقتصادی جایگاه قبل را نخواهد داشت. رئیس حزب کارگر انگلیس، گفت، این توافقی نیست که دولت، قول آن را داده بود.
 
بحث های ماهیگیری، از جمله موارد اختلافی بود که تا روز آخر ادامه داشت و حالا نماینده اتحادیه صنفیِ ماهی گیرانِ انگلیس اعلام کرده، این صنف، از توافق برگزیت ناامیده شده. در این بین ، اسکاتلند هم، ساز جدایی می زند.

انفجار و آتش سوزی / کارخانه داروسازی - تایوان

انفجار شدید در کارخانه داروسازی در تایوان، یک کشته و چندین زخمی برجای گذاشت. کارشناسان، نشت مواد شیمیایی به فاضلاب های مجاور را، علت آتش سوزی اعلام کردند. با این حال، علت بُروز این سانحه در دست بررسی است. 

میراثی تاریخی در دل کوه های یمن

سنگی که به عنوان مشهورترین محصول طبیعی یمن شناخته می شود. عقیق یمنی است . گزارشی در این باره در این بخش خبری مشاهده کنید. 
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha