اخبار «ممنوعیت تردد شبانه، از امشب » و اخبار « برخورد با متخلفان افزایش دوباره قیمت شوینده ها» را در خبر ۹ صبح امروز پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۰۷- ۱۰:۲۰

ممنوعیت تردد شبانه، در بیش از ۳۰۰ شهر ِزرد، از امشب

شمار جانباختگان کرونایی در کشور، هر روز کمتر می شود، و مسئولان، و کادر درمان، با همکاری مردم تلاش می کنند، آمار بستری، و فوتی های ِروزانه را به صفر، برسانند. 

از امشب، در بیش از 300 شهر ِایران، با وضع زرد هم، منعِ تردد ِشبانه، اجرا می شود. این محدودیتِ تردد، تاکنون فقط در شهرهای با وضعیت قرمز، و نارنجی اعمال می شد.

وزیر کشور گفت: در تامین واکسن کرونا، جای هیچ نگرانی نیست، و واکسن ایرانی، پاسخگوی نیاز مردم خواهد بود. عبدالرضا رحمانی فضلی افزود: با کشورهای خارجی، از جمله چین هم، مذاکرات، صورت گرفته است.

جلوگیری از ایجاد رانت، در توزیع واکسن کرونا

وزیر کشور، در خصوص جلوگیری از ایجاد رانت، در توزیع واکسن کرونا نیز گفت: کسانی که سنین بالای 60 تا 65 دارند و بیماری های زمینه ای دارند در اولویت دریافت واکسن کرونا هستند.

وزیر کشور، همچنین با بیان اینکه اکنون فوتی های کرونا، به یک سوم، و موارد ابتلا، به یک چهارم کاهش یافته است، به آثارِ دیگرِ ممنوعیت ترددِ بین شهری هم اشاره کرد وُ گفت: ممنوعیت کروناییِ ترددِ بین شهری، موجب کاهش 36 درصدیِ تصادفات جاده ای، و در پی آن، کاهش 34 درصدیِ آمار فوتی ها، و 28 درصدیِ مجروحینِ ناشی از تصادفات جاده ای شده است.

موفقیت طرح شهید سلیمانی در کاهش شیوع کرونا

فرمانده قرارگاه عملیاتیِ ستاد ملی مقابله با کرونا، درباره موفقیت آمیز بودنِ طرح شهید سلیمانی نیز گفت: در این طرح، با آزمایش های انبوه، و قرنطینه های جدی، و کمک های مؤمنانه، مساجد را مرکز، و پایگاه قرار دادیم، که بسیار فعال، عمل کردند.

تزریق واکسن ایرانی این هفته آغاز می شود

دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا هم گفت، تزریق واکسن ایرانی، این هفته، روی 56 نفر از داوطلبانِ انتخاب شده، آغاز خواهد شد.

حمید رضا جمشیدی، با بیان اینکه همهء واکسن های دنیا عارضه دارند، افزود: واکسن ایرانی، موجب عوارضِ خاصی از جمله تب، شوک، و مسمومیت نمی شود، و بی خطر است.

وی با بیان اینکه ، کمپانیِ بزرگ دنیا، واکسن شرکت شفاء را تولید، و عرضه کرده اند خاطرنشان کرد: زیرساخت های لازم، برای تولیدِ روزانه، یک و نیم میلیون دوز واکسن، آماده شده است.

اجازه نمی دهیم شرکت های خارجی، واکسن کرونا، روی مردم ایران آزمایش کنند

اما رییس جمهور نیز، گفت: جمهوری اسلامی به هیچ شرکت خارجی، اجازهء آزمایشِ واکسن کرونا، روی مردم ایران را نمی دهد.

آقای روحانی درباره دروغگویی و رفتار متناقضِ امریکایی ها، و فضاسازی هایِ رسانه ایِ کشورهای غربی، در خصوص خرید واکسن خارجی نیز گفت : برای خرید واکسن کرونای کواکس پول را آماده کردیم که اعلام کردند اول باید امریکا اجازه دهد و ضمن اینکه اول باید پول وارد بانک امریکایی شود از اونجا به ما برسد که این قابل اعتماد نیست. 

گرامیداشت شهادت سردار، سپهبد، حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس در سوریه و عراق

در آستانهء نخستین سالگرد شهادت سردار، سپهبد، حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهان آنها، مراسم گرامیداشت این شهدای مقاومت، در عراق و سوریه آغاز شده است. مردم عراق با برگزاری مراسم، در شهرهای مختلف این کشور، بر خونخواهیِ شهدای مقاومت، و اخراج نظامیان اشغالگر آمریکایی از عراق، تاکید کردند.

در سوریه هم، سران گروه های مبارز فلسطینی، و نخبگان سوری، از مقام شامخ سردارِ دلها، و شهیدان همرزش، به ویژه ابومهدی المهندس تجلیل کردند.

رقابت منطقی، مشارکت در انتخابات را بیشتر می کند

وزیر کشور گفت: هر چه میزان رقابت را در انتخابات سال آینده، منطقی, واقعی تر، و مؤثر تر کنیم، میزان مشارکت، بیشتر خواهد شد.  آقای رحمانی فضلی، در برنامه نگاه یک گفت: با رعایت قانون، باید شرایطی ایجاد کنیم، که مردم سلیقه های مختلفِ خود را در موضوعات سیاسی، اجرایی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، مشاهده کنند.

وزیر کشور، با اشاره به اینکه، تبلیغات، باید آگاهی بخش باشد گفت: صدا و سیما باید کاری کند، که مردم در جهت انتخاب اصلح، بتوانند تصمیمِ مناسب بگیرند.

برخورد با متخلفان افزایش دوباره قیمت محصولات شوینده

افزایش دوباره قیمت محصولات شوینده، در یک سال، توجیهی ندارد، و با متخلفان برخورد می شود. 

مدیرکل تعزیرات حکومتیِ شهر تهران گفت: قیمت محصولات شوینده، 7 ماه پیش افزایش یافته، و افزایش دوباره، غیر قانونی است.

محمدعلی اسفنانی افزود: افزایش قیمتِ 40 درصدی، از یک ماه پیش، در شوینده ها دیده می شود,که توجیهی ندارد، و با متخلفان به شدت برخورد می شود.

او گفت: مواد اولیهء کارخانه های تولید موادِ شوینده در کشور، تولید می شود، و بهانه ای برای افزایش قیمت وجود ندارد.

بررسی اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در دستور کار مجلس

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست محمد باقر قالیباف آغاز شده است. نمایندگان امروز بررسی اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری را در دستور کار خود دارند.

قرار است بررسی لایحه بودجه 1400 ِکل کشور در کمیسیون تلفیق بودجه هم در دونوبت صبح و بعدازظهر بررسی می شود. 

اخبار امروز مجلس را از زبان خانم خادم جعفری در این بخش خبری پیگیری کنید.

جهادگرانِ قرارگاه سازندگیِ به طرحهای کشاورزی شتابِ می دهند

اجرای طرحهای کشاورزی در استان گلستان، با حضورِ جهادگرانِ قرارگاه سازندگیِ خاتم الانبیاء، شتابِ بیشتری گرفته است.

زهکشی و آبیاریِ تحتِ فشار، در بیش از80 هزار هکتار از زمین های کشاورزی، تنها یکی از طرح های پرشمارِ قرارگاه خاتم، در استان گلستان است.

جوی پایدار ، همراه با افزایش آلایندگی

سازمان هواشناسی، طی روزهای آینده جوی پایدار ، همراه با افزایش آلایندگی برای شهرهای صنعتی پیش بینی کرده است . در این باره آقای سرکرده کارشناس هواشناسی در این بخش خبری بیشتر توضیح می دهد

آمادگی گروه های مقاومت، برای اجرای رزمایش گسترده در غزه

اتاق عملیات مشترکِ گروههای مقاومتِ فلسطینی اعلام کرد: نخستین بار، در چارچوبِ تقویتِ همکاری ها و اقدامِ مشترک، بین گروههای مقاومت، بمنظور افزایشِ آمادگیِ دفاعیِ نیروها، از پس فردا، رزمایشِ نظامیِ مشترکی با عنوانِ "الرُکنِ الرّشید" برگزار می شود که در نوعِ خود، بی نظیر خواهد بود.

در این بیانیه آمده است: در پی تحرکاتِ مشکوک رژیم صهیونیستی، در آستانهء پایان ریاست جمهوریِ ترامپ، هرگونه اقدامی، با پاسخ قاطع گروههای مقاومت، روبرو خواهد شد. 

 

ادامه آشفتگی های سیاسی در امریکا

آشفتگی های سیاسی، پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، همچنان ادامه دارد. 
امتناع ترامپ از امضای طرح بودجه حمایتی از مشاغل آسیب‌دیده بر اثر همه‌گیری ویروس «کووید۱۹»، بیمه بیکاری میلیون‌ها آمریکایی را در آستانه سال نو میلادی به خطر انداخته است.
 

رئیس جمهور آمریکا بودجهء نظامیِ پنتاگون را هم وتو کرد

جو بایدن درباره تبعات امضا نشدن این طرح به ترامپ هشدار داده و اختلافات دموکراتها و جممهوریخواهان در مجلس نمایندگان هم درباره این طرح بالا گرفته. رئیس جمهور آمریکا بودجهء نظامیِ پنتاگون برای سال 2021، را هم وتو کرد.
 
این وتو، پرداخت حقوق نیروهای مسلح ِاین کشور راهم در آستانهء سال نوِ میلادی، در هاله ای از ابهام قرار داد. اصرار ترامپ، بر تقلب در انتخابات، و احتمال اعلام ِحالت فوق العاده، و یا حکومت نظامی، فرماندهان نیروهای مسلحِ آمریکا را در حالت آماده باش قرار داد.

محققان ایرانی، ایمپلنت های قلبی- عروقی ساختند

محققان ایرانی، بیوموادی را ساختند که قابلیت استفاده در ایمپلنت های قلبی- عروقی را دارد. بیوموادها، ماده‌ای هستند، با منشأ مصنوعی یا طبیعی ، که برای بهبود درمان به کار می‌رود.
 

بیشتر بدانید: 

آرشیو کل اخبار بامدادی 

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha